....alias :

BANDI

Egy kicsit magamról... Imádok horgászni ha tehetem minden hétvégen kimegyek. Elsösorban a Dunára járok az Északi Összekötöhöz. Inkább keszegezni és pergetni szeretek és Szentgyörgyi Atti jóvoltábol idén beteljesült egy régi álmom, a versenyhorgászat. Akkor beszéljenek a képek... ;)

USA,Florida:Módom adódott,hogy 98-99-ben az USA-ban tanuljak,na és persze hódoljak kegvenc szenvedélyemnek.:

Largemouth bass,cca.2kg,SR6 Rapalával,feb.28. Florida. A masik képen szinten 2feketesugér,mepps comet 2-essel jött márciusban ugyanott. Sajna nem mindig volt nálam a fényképezö... :(

Egy sügerfárasztás illetve egy pár aligátor. Nem árt ha megnézi az ember,hogy melyik tuskóra áll,mert az egyik leharaphatja a lábát ; ) Én is találkozttam már velük peca közben,állítolag jobb elkerülni öket. :)

Bass boat and the truck... Ilyennel járkálnak a  hobbipecások. Dany (a képen) elvitt egyszer pecázni a csónakján,nagy élmény volt de nem elsösorban a halfogás hanem inkább a csónak miatt. Felültem a horgásszékre a tatra,mondván majd ott utazom... nem volt akármi... egy méterrel felemelkedtem és két másodperc múlva hetvennel repesztettünk a húsz méter széles sásos szélü  kristálytiszta folyócskán.... Kanyarokban 30 fokos bedölés,ha jöttek szembe akkor negyven centi magas ugratás. Visszafelé én is vezettem,irtózatosan jó érzés hasitani a tükörvizet es ezerrel szlalomozni a kanyargós szinte csatornaszerü lassúságú vizen. A csónak egyébként 75 lovas, halradar,az orrban elektromos pásztázó motor,100 literes oxigénkeverös haltartó,rádio...stb. Ha nagy leszek nekem is ilyenem lesz ;))) autó helyett. ;)

Atlanti-óeán, 99 április.:

A  bajuszos úr jóvoltából egy Atlanti-óceáni mélytengeri horgászaton voltam. A hajó Daytona beachröl indult,majd egy óra hánykólódás után 30 mérföldre a parttól megálltunk.Egy órán át hánytam,majd miután semmi nem volt bennem csak két marék hányinger elleni tabletta,nagy nehezen belkapaszkodtam egy botba... 30m mély volt a viz. Elsö leeresztésre vizközt jött az a kis fehér valami,majd 4 órán keresztül lógattam,mindig leették a csalit,es mellettem fogták a halat mindenütt,cápákat tengeri sügereket,meg ilyen rózsaszin csodákat. Az utolsó elötti helyváltoztatásnál (10-20 percenként átállt a hajó más helyre) rájottem,hogy miért nem fogok semmit. Én úgy pecáztam,hogy az öklömnyi ólomgolyót leengedtem a fenékig,majd visszatekertem egy métert nehogy elakadjon, hagy lógjon,na ez volt a baj,mert semmit nem láttam abból,ha a hal elindult oldalra a csalival. Erre az egészre a nap végén a visszaindulás elött fél órával jöttem rá. Leengedtem, a fenékre és egy kis hasat adtam a zsinórnak... 10 másodperc után határozott bólintásra,beemelek,tekerem fel 10 métert leakad... újracsalizok,megint leengedem,megint rögtön kapás,megint lemarad... Harmadszorra olyat odavágtam,hogy ihaly...na azután nem maradtak le. Azt a 4 rozsaszin Mango snappert húsz perc alatt fogtam...kb.4kg isteni finom halfilé 30 perc alatt. Mi lett volna,ha már reggel is tudom,mi a baj...6 óra peca alatt mi minden jött volna... Partraereskor a legénység mindenki halát kifilézte 10 masodperc/hal sebességggel... ennyi.

A KARÁCSONYI FEHÉR CÁPA ;))))

Hazai vizeken...

97 augusztus. Delután négykor rámjött,hogy ki kell mennem pecázni. Felpattantam a bicajra,nem is vittem semmit csak egy botot es 3 twistert. Egy órán át dobáltam,5 centis twisterrel, amikor bevágtam a kapásnak.A Stradic vegig becsületesen adagolta a zsinórt,majd 15 perces huzavona után kézzel nyúltam a halfelé,hogy kivegyem,de eltört a bot spicce,a hal megint kirohant,de amikor ismét a partra húztam egy segitökész pecás kivette kézzel. Hátamon a hallal hazatekertem,tiszta nyálka lettem. A harcsa 95 centis volt 7 kiló es 16-os zsinoron 5 centis twisterre jott az Északi összekotö alatt. Nem nagy cucc,de ez eddigi rekordom. :)

4 márna 7 kg. Tudom több mint a napi kvóta,de ha azelotti nap nem csak kettöt fogtam volna,és nem tudtam volna hogy másnap csak egyet fogok,visszadobtam volna a negyediket ;). Matchbottal 12-es elokével csontival fogtam öket 99 összén az Arany patak torkolatánál.

A dévér a kezemben 1.6,a jász 1.7 kg. A hóban a dévérek 90 deka és 1.1 kg közöttiek. Szintén matchbot 10-es elöke, trágyagiliszta. Az Északi összekotönél jöttek 99 dec. 22-én.

NAPFOGYI 1999...

Semmi extra... Zánka,Matchbot 10-es elöke,15 méterre a parttól alapnak belöttem három kiló kaját és egy csomó csontit és csemegekukoricát.. Egy oravál a sotétség elött kezdtem,de teljes csönd volt. 3 sneci es 2 ötdekas dever jött a sötétség utánig,illetve a megkajdult siklók,de akkorak mint a csuklóm,bemásztak a szákba és a sneciket zabálták...na mondjuk ez különös volt ;) Amikor már szépen világosodott, beindult a keszeg,de semmi ponty,vagy ilyesmi. Szépen jöttek,dobás-kapás-szákolás-dobás-kapás-szákoás,de sajna masfél óra után pakolni kellett,jöttünk vissza Pestre.